هشدار پلیس‌فتا برای استفاده از اینترنت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



زمانیكه به اینترنت متصل هستید از فعال بودن فایروال خود اطمینان حاصل كنید.
تنظیمات حفاظتی خودراارزیابی كنید.بیشترنرم افزارها ازقبیل مرورگرها،برنامه های چک ایمیل  و...كه در اینترنت استفاده می شوند همواره تسهیلاتی ارائه می دهند كه به شما كمک میكند نیازهای امنیتی خودرا مدیریت كنید.فعال كردن برخی قابلیت های این نرم افزار ها باعث راحتی دراستفاده از آنها میشوند،ولی ممكن است آسیب پذیری كامپیوتر شما را افزایش دهند.

تنظیمات امنیتی(Security Setting)نرم افزار های خود را حتماً چک كنید.

نرم افزارهای زیادی وجود دارند كه میتواند اطلاعات یک فولدر را درعرض چندثانیه مخفی و دوباره با وارد كردن یک رمز عبور آشكار كنند.اگر اطلاعات حساسی دارید می توانید از این نرم افزارها استفاده كنید.یكی ازاین نرم افزارها كه كارایی بالایی داردFolder Lock است.البته بهتر است نرم افزار های مختلف را تجربه كنید.
چون برای نرم افزار های معروف راه های شكستن رمز عبور بیشتری وجود دارد.
درسایتهای شخصی یا درهنگام chat اطلاعاتی مانند آدرس خود یا شماره تلفن خود را در اختیار دیگران قرارندهید.
اگر chat می كنید یا با شخصی بوسیله e-mail ارتباط دارید و به او اطمینان كامل ندارید،منطقه مورد سكونت خود را به او اطلاع ندهید.
اطلاعات شخصی از قبیل آدرس یا شماره حساب بانكی یا شماره كارت اعتباری را در email ها وارد نكنید یا آنها را در فیلدهای خواسته شده دریک سایت غیر ایمن وارد نكنید بنابراین همیشه قبل از دادن این اطلاعات مطمئن شوید دریک سایت ایمن هستید و بعد شماره كارت اعتباری خود را برای خرید وارد كنید.تشخیص یک سایت ایمن از غیر ایمن معمولاً بسیار ساده است زیرا یک سرور ایمن با 'https://' در فیلد آدرس ظاهر میشود وحال آنكه یک سرور غیرایمن با 'http://' شروع میشود سرورهای ایمن اطلاعات شمارابه رمزدرمیآورند.بنابراین هیچكس  به غیر از شما و كامپیوتری كه در سمت دیگر است نمیتواند این اطلاعات را دریافت كند.
از یک ویروس یاب استفاده كنید.

ازسایتهای غیر مطمئن یا email های مشكوک فایلی Download نكنید.حتی اگریک ویروس یاب داریدخیلی مواظب باشیدزیرا ممكن است با ویروس جدیدی مواجه شویدكه نرم افزار ضد ویروس شمانتواند آن راتشخیص دهدبرای یک حفاظت خوب همیشه آنتی ویروس خود رابه روزنگه دارید.

مطمئن شویدكه صفحه ورودایمیل وانتقال اطلاعات ایمیل‌تان از رمزگذاری SSL استفاده میكند.

زمانی كه ضمیمه‌های یک نامه (Attachment) را باز می كنید و فایل‌هایی را از جانب خانواده و دوستان دانلود می‌كنید یا ایمیل های ناشناخته را می‌پذیرید،مراقب باشید.

اگرازبرنامه پیغام رسان فوری(مانند یاهو مسنجر)برای ارتباط بادوستان وخانواده استفاده میكنید ،هنگام ارسال اطلاعات شخصی‌تان مراقب باشید.با استفاده از نام مستعار درپیغام رسان فوری از خودتان محافظت كنید.

كلاهبردارهای فیشینگ ازپست‌ الكترونیک جعلی و وب‌سایت‌های تقلبی،باظاهری بسیار شبیه شركت‌های تجاری قانونی استفاده می كنند،تا كاربران ناآگاه را برای افشای اطلاعات لاگین یا حساب كاربری شخصی فریب دهند.برای اطمینان،اگر ایمیلی از یک شركت تجاری دریافت داشتید كه شامل لینكی به یک وب‌سایت است،اطمینان یابید كه وب‌سایتی كه شما از آن بازدید می‌كنید،قانونی و قابل اطمینان باشد.

گاهی اوقات یک كلاهبردار شما را به وب‌سایت یک سازمان حقیقی هدایت می‌كند،اما سپس یک صفحه بازشوی غیرمجازِ ساخته شده توسط كلاهبردار با كادرهای خالی ظاهر می‌شود تا بدین شكل اطلاعات شخصی شما راكسب نماید.اگر شما جاهای خالی را پر نمایید،اطلاعاتتان تقدیم كلاهبردارخواهدشد.نرم افزارمسدود كننده منوهای پاپ آپ رانصب نماییدكه به پیش‌گیری از این نوع حملات كمک می‌كنند.




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 764
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : یک شنبه 8 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com