زعفران در درمان اختلالات مغـزی مؤثـر است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

در این موارد بسیار گسترده و مورد تایید مراجع علمی معتبـر است. 
زعفــران گیـاهـی علفی،چنـد ساله،بـدون سـاقـه و پیـــازدار است.

پیاز زعفران از نوع تـوپـر و تقریباً كروی شكل با قطر 3 تا 5 سانتیمتر

 

 

 

 

 

و پـوششی قهـوه‌ای رنـگ است كه در زیـر خــاک قــرار می گیـــرد.

 

هر پیاز 6 تا 9 برگ باریک،ظیر برگ علف‌های چمنی تـولید می کند.

ریشه‌های زعفران ازنـوع افشان هستند كه از قــاعده پیـازها و از روی دایــره محیطی آن می‌رویند.گل زعفران اولین انـدامی است كه در اوایل پاییز ظاهر میشود.در سال اول كشت،به علت ضعف پیازهای زعفران و عدم استقرار كامل آن‌ها در خاک و كشت عمقی،جوانه‌های گل زعفران توان كافی برای رویش ندارند و حتی برگها در سال اول دیرتر از معمول ظاهر ‌می شوند.

بابایی با اشاره به اندام دارویی زعفران گفت:قسمت مورد استفاده گیاه زعفران کلاله نارنجی رنگ گل آن است.به گزارش سلامت نیـوز به نقل از برنا؛وی با اشاره به دامنه انتشار این گیاه افزود:به طور گسترده درمناطق شرقی استان خراسان به ویژه خراسان جنوبی کاشته میشود. کاشت آن در سایر مناطق کشور نیز در حال رواج است.

این دانشیار فارماكولوژی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یــزد با‌اشاره به خواص درمانی زعفران عنوان داشت:زعفران ازنظر طب قدیم ایران گرم و خشک است.مهمترین خاصیت زعفران كه از قدیم الایام از آن استفاده می‌‎شده است درمان افسردگی است.وی با بیان این مطلب که زعفران دارای بویی قوی و طعمی تلخ است،گفت:خوردن چای زعفران باعث هضم غذا میشود.

عضو مركز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشكی با اشاره به اثر مسكن درد و قاعده آور زعفران گفت:زعفران باعث تحریک اعصاب شده و از طرفی،زعفران
خون ساز بوده و گردش خون را آسان می‌سازد.بابایی ادامه داد:زعفران،صفرا آور و اشتها آور است،باعث تسکین درد معده شده و آنتی اسپاسمودیک است همچنین دردهای کولیک کلیوی را برطرف می‌کند سرفه را رفع و اثر مفید روی درمان برونشیت دارد.عضو مركز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشكی یزد متذکر شد:زعفران ضد تشنج است و باعث کاهش کلسترول خون و فشار خون می‌شود.وی خاطرنشان ساخت:نتایج مطالعات فارماکولوژیک جدید نشان میدهدکه عصاره زعفران دارای اثرات کاهش چربی،افزایش یادگیری و حافظه،پالاینده خون،کاهنده کلسترول و فشار خون و تصفیه کننده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یـزد بیان داشت:مقادیری از زعفران که به طور معمول به عنوان خوش طعم کننده و خوش رنگ کننده به مواد غذایی اضافه میشود قادر به سقط جنین نیست ولی درعین حال توصیه میشود در دوران حاملگی از خوردن زعفران به هر شکلی اجتناب شود.مصرف مقادیر زیاد زعفران در افراد عادی هم میتواند خطرناک باشد و مقدار کشنده زعفران در حدود 20 گرم است.بابایی با بیان این که زعفران به ویژه دارای اثر شادی بخش،خنده آور و ضد افسردگی است،افزود:زعفران در درمان دردهای عصبی و به علت اثر آرامبخش برای درمان کم خوابی هم به کار می رود.وی با بیان این که زعفران تقویت کننده حافظـه است
،خاطرنشان ساخت:این ماده غـذایی مخصوصاً در درمان اختـلالات مغـزی ناشی از پیــری مثل آلـزایمـر و پارکینسون موثراست.دانشیار فارماكولوژی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یـزد در پایان افزود:این موارد اثر زعفران در مطالعات امروزی هم به اثبات رسیده و مصرف آن در این موارد بسیار گسترده و مورد تائید مراجع علمی معتبر است.


سلامت نیوز

 




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 813
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : دو شنبه 26 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com