ازدواج حضرت عبدالله و آمنه علیها السلام


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



وهب سلام الله علیها به وجود شریف رسولخدا صلی الله علیه و آله حامله گردید.بدین منظور سزاوار است كه این شب را با احیاء نمودن به عبادات و طاعات الهی تعظیم نمایند و آن را به خاطر رسولخدا صلی الله علیه و آله بزرگ بشمارند.1

شیخ صدوق در کتاب کمال الدین از قول ابان بن عثمان نقل میکند که:

چون عبداللَّه بن عبد المطلب بالغ شد،عبدالمطلب آمنه‏ دختر وهب زهرى را براى او گرفت و پس از تزویج برسولخدا(ص) آبستن شد،از آمنه روایت شده كه گوید چون به او آبستن شدم احساس نكردم و در دوران آبستنى اثر سنگینى حمل‏ كه بر حسب عادت بزنان دست میدهد به من دست نداد،در این میان خواب دیدم كه گویا كسى نزد من آمد و گفت تـو بخیـر الانام آبستنى چون هنگام زائیدن رسید بسیار بمن آسان بود و چون خارج شد با دو دست و دو زانو خود را از زمین پرهیز داد و شنیدم یكى گفت خیرالبشر را زائیدى او را بواحد صمد پناه ده از شر هر ستمكار و حسـود ...2

چون وجود شریف رسولخدا صلی الله علیه و آله در رحم مادرش حضرت آمنه سلام الله علیها منعقد گردید عبدالله بن عبدالمطلب علیه‌السلام به همراه بازرگانان قریش برای تجارت عازم شام شد و در بازگشت از شام در یثرب(مدینه منوره) بیمار و پس از مدتی در همان جا بدرود حیات گفت و از این رو علارغم اشتیاق فراوان به دیدار فرزند به آرزوی همیشگی خویش در دیدن نوزاد شریف خود نایل نیامد.

وی دو ماه و به روایتی هفت ماه پیش از میلاد مسعود رسولخدا صلی الله علیه و آله وفات یافت و هنگامی كه رسولخدا صلی الله علیه و آله به دنیا آمد، سایه پدر بر سرش نبود و در عوض،جد بزرگوارش حضرت عبدالمطلب از او نگهداری كرد و جای خالی پدر را برای او پـر نمود.

=======================
1. ألاقبال بالأعمال الحسنه،ج3،ص 62

2. کمال الدین،ترجمه كمره ‏اى،ج‏1،ص302




:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج حضرت عبدالله و آمنه علیها السلام ,
:: بازدید از این مطلب : 911
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : شنبه 30 فروردين 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com