انقلاب اعتدال یا اسلام انقلابی؟!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



"عماريون"- یکی از مهمترین دلایل محبوبیت ایران در جامعه جهانی رویارویی با زورگویی های دولت آمریکا است.ایرانی که اولین شعار هر راهپیمایی اش بعد از "مرگ بر اسرائیل”، ”مرگ بر آمریکا” ست.اما وقتی که رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا دست دوستی می دهد بسیاری از مسلمانان جهان مخصوصا افرادی که شاید مسلمان نبوده اند و به خاطر شجاعت ایران، او را دوست دارند را به گیجی فرو برد.

آیا جایگاه این شعار نزول پیدا می کند یا صعود؟

آیا جایگاه این شعار نزول پیدا می کند یا صعود؟

به گزارش ان قلت؛ سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا انقلاب اسلامی می تواند از اعتدال جدا شود یا اعتدال می تواند از انقلاب اسلامی جدا شود؟ شاید در نگاه اول گفته شود که انقلاب و اعتدال دو امر جدا نشدنی ست و تفاوتی ندارد اما باید گفت اعتدال برای یک کشور تا جایی است که منافع کشورش حفظ شود اما انقلاب تا جایی است که اصول اسلام حفظ شود.

جدا سازی اسلام معتدل و انقلابی کار دشواری است که به راحتی امکان پذیر نیست.تا هفته قبل به راحتی می توانسیتم،از ترکیه به عنوان اسلام معتدل و از ایران به عنوان اسلام انقلابی نام برد.یکی از ملاک هایی که می توان اسلام معتدل را از اسلام انقلابی جدا کرد مقابله با زور  و مطالبه حق است.مسئله اسرائیل یکی از نمونه های مشترک بین این دو اسلام است.

 کشور ترکیه هنوز عضو جبه غرب است و موضع خودش را عوض نکرده است.در برابر این ادعایی که در مطبوعات غربی مبنی بر تغییر محور ترکیه مطرح میشود،حرف هست.ترکیه می‌گوید من محور عوض نمی‌کنم، بلکه دنیا محور عوض می‌کند و من خودم را با این محور جدید تطبیق می‌دهم.اما این‌ها دروغ است.این حرف‌ها،بازی غربی‌ها است تا ترکیه را به‌مثابه الگو به مسلمانان معرفی کنند.

 اگر ترکیه از مسائلی مانند فلسطین دفاع می‌کند، به‌معنای این نیست که به غرب پشت کرده؛ نه‌ تنها چنین ادعایی ندارد، بلکه از این هراس دارد که ضدغرب به‌نظر برسد.حتی اردوغان و داود اوغلی که طراحان سیاست جدید ترکیه هستند،نمی‎گویند با اسرائیل قطع‌ رابطه می‌کنیم، بلکه صرفا می‌گویند اسرائیل هم باید به مقررات بین‌المللی و حقوق بشر پای‎بند باشد.

این سیاست هم وارد حوزه دیپلماسی ایران شده است.وقتی که آقای روحانی موجودیت اسرائیل را تایید کند و می گوید اسرائیل  باید به معاهده NPT بپیوند و به قوانین آن پایبند باشد یعنی چه؟

اسلامی که از انقلاب به سمت اعتدال برود نتیجه جزء شکست ندارد شکستی که باید موازی سیاست های غرب باشد که بارها و بارها رهبری در مورد این گونه اعتماد سازی ها هشدار داه اند.

پی نوشت: اسلام اعتدالی که از آن نام بردیم همان اسلام آمریکایی است که امام گفتند و اسلام انقلابی که نام بردیم همانی است که غرب به عنوان اسلام رادیکال از آن نام می برد.

 




:: موضوعات مرتبط: دفاع مقدس , ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 11 مهر 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com