جایگاه دختــــران در اسلام


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



اما در وسائل الشیعه در خصوص جایگاه دختران از دیدگاه اسلام آمده است:دختـران(پیش از آنکه به همسری درآیند و به افتخار مادری نایل شوند)از مقام،حرمت و حقوق خاصی برخوردار هستند.

دختر نشانه خوش قدمی زنان

پیامبراسلام(ص)فرموده است:

بهترین فرزندان شما دختران هستند وعلامت خوش قدمی زن آن است که اولین فرزندش دختر باشد،دختران بخشش خداوند هستند و خداوند دختران را هبه و بخشش نامیده است.بنابر این شکر خداوند را باید به جا آورد.

در منابع اسلامی نقل شده یکی از یاران پیامبر(ص) در خدمت آن حضرت نشسته بود که به او خبر دادند: همسر شما دختر آورده است او ناراحت شد.پیامبر که این منظره را دیدند فرمودند: زمین جایگاه او و آسمان سایه‌بان او و روزی او هم با خداست،پس چرا تـو ناراحت شدی؟ او همچون گلی است خوشبو که تـو از او بهره می‌بری.

از پیامبر اسلام(ص) نقل شده که فرمودند:

«نعم الولدالبنات» دختران مهربانى کنندگانند،کمک رسانندگانند،انس گیرندگانند،برکت دهندگانند و در روایت دیگری آمده است «خیر اولادکم البنات» هر کسی دختران تحت تکفل خود را پرورش دهد تا بزرگ شوند و از دسترنج خویش به آنها بدهد خداوند با این عمل بهشت را برای او واجب فرموده است.

همچنین در نهج‌الفصاحه آمده است،رسول مکرّم اسلام(ص) با سخنان و بر خورد عملى با دختر بزرگوارشان علاوه بر شناساندن مقام و عظمت اهل‏بیت(ع) و تأکید بر ادامه سلسله ولایت و امامت از طریق دختر خود،میخواستند به تمام انسان ها ثابت کنند که در آخرین دین الهى،«دختران و زنان»از کرامت و جایگاه خاصى برخوردارند.

همچنین آن فرستاده بزرگوار میزان سنجش و ارزش مردان را درنوع برخورد و تعامل با زنان و دختران دانسته و مى ‏فرمودند: «بهترین شما(مردان)کسى است که براى زنان و دخترانش بهترین باشد.»[




:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : شنبه 16 شهريور 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com