شورای نگهبان چه کرده که فریاد آمریکا قطع نمی‌شود؟!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

در آخرین مورد از این موضع‌گیری‌ها جان کری وزیرخارجه آمریکا ضمن یک کنفرانس خبری در تل‌آویو از رد صلاحیت برخی نامزدها در ایران انتقاد کرد و گفت:شورای نگهبان غیرانتخابی صدها نامزد احتمالی را براساس یک سری معیار مبهم،رد صلاحیت کرده است.»
 
وزیر امور خارجه آمریکا افزود؛ شورای نگهبان،تنها براساس منافع جمهوری اسلامی صلاحیت‌ها را بررسی کرده و به نظرات متفاوت ایرانیان،بی‌اعتنا بوده است.

کری گفت:درنبود شفافیت،بسیار بعید است که نامزدی ازمیان هشت نامزد تأیید شده،خواسته گروه بزرگی از ایرانیان را نمایندگی کند یا اینکه به سرمنشأ تغییری تبدیل شود.
وی گفت: وقتی نهادی که منتخب مردم نیست،فقط براساس این که یک فرد چقدر در راستای منافع حکومت است،درباره(تأییدصلاحیت)نامزدهای انتخابات تصمیم می‌گیرد،به سختی می‌توان گفت که روندی آزاد،منصفانه و شفاف حاکم است.

پیش از این دو تن از معاونین و سخنگویان وزارت خارجه آمریکا-از جمله وندی شرمن- نیز با اسم بردن علنی از هاشمی رفسنجانی و رحیم مشایی تصریح کرده بودند به خاطر رد صلاحیت این دو نفر،انتخابات ایران را غیر‌آزاد می‌دانند و به رسمیت نمی‌شناسند.

ادعای جان کری درباره غیرانتخابی بودن شورای نگهبان در حالی است که حتی در آمریکا نیز دادگاه فدرال نهادی غیرانتخابی و انتصابی است و همین نهاد چند سال قبل با وجود اکثریت آرای رقیب بوش،رأی به پیـروزی بوش داده بر اساس قانون‌ اساسی جمهوری اسلامی که با رفراندوم عمومی به تصویب رسیده،شورای نگهبان مسئول رسیدگی به صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری و نظارت بر سلامت انتخابات است.

سراسیمگی و اظهارات خشمگینانه مقامات آمریکایی علیه شورای نگهبان،از یک سو از اهمیت راهبردی این شورا حکایت می‌کند و از سوی دیگر نشان می دهد عملکرد شورای نگهبان در رسیدگی به صلاحیت نامزدها و رد نامزدهای فاقد صلاحیت،درست نقطه مقابل توقع و خواست دشمنان ملت ایران و از جمله آمریکا بوده که برای دهه‌ها از دیکتاتوری کودتایی حمایت کرده و مانع از برقراری دموکراسی و انتخابات در ایران بودند.
 

۵۹۸


 

 




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : شنبه 4 خرداد 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com