«سیا» پادشاه آینده عربستان را معرفی کرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



«جان برنان»،رئیس سازمان سیا که مدتی رئیس یکی از پایگاه های سازمان سیا در عربستان بود،در دوران ماموریت خود با محمد بن نایف روابط صمیمانه ای برقرار کرد و این امر باعث شد تا برنان،نایف را برای پادشاهی برآل سعود نامزد کند.

ازسوی دیگر گزارش میشود که ملک عبدالله پادشاه عربستان ازاین موضوع اطلاع یافته و دستور داده تا سریعا جلوی طرح برنان را بگیرند.

«عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود»،پادشاه عربستان،آبان ماه با صدور حکمی برادر کوچکترش شاهزاده "احمد بن عبدالعزیز آل سعود" را بنا به درخواست خودش از سمت وزارت کشور عزل کرد و برادرزاده اش شاهزاده "محمد بن نایف آل سعود" را به عنوان جانشین وی منصوب کرد.

محمدبن نایف که پسر ولیعهد متوفی پیشین است فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از آمریکا است.

تلاش برای به پادشاهی رساندن محمدبن نایف در حالی مطرح میشود که امیر سلمان بن عبد العزیز برادر ناتنی ملک عبدالله و وزیر دفاع،ولیعهد فعلی عربستان سعودی است.

با وجود افشاگریهای رسانه ها درباره اختلافات خاندان حاکم برعربستان و درگیری های گذشته برای منصب ولیعهدی،که ظاهرا هرکسی آن را به عهده گرفته محکوم به بیماری یا مرگ بوده است،ظاهرا کسی توجه ندارد که آمریکا می خواهد پادشاه آینده،محمدبن نایف باشد.

محمدبن نایف از همان لحظه نخست،به عنوان شخصیتی امنیتی توانست با تسلط بر مخالفان و ایجاد رعب و وحشت در میان آنها خود را در میان نهادهای امنیتی در داخل و خارج عربستان مطرح کند؛وی پیش از این در زمان وزارت احمد بن عبدالعزیز آل سعود هم زمام همه امور را در این وزارت خانه بر عهده داشت.

محمدبن نایف از ابتدا هیچ سمت دولتی نداشت و در بخش خصوصی فعالیت میکرد تا اینکه ملک"فهدبن عبدالعزیزآل سعود"،پادشاه پیشین این کشور با صدور حکمی در سال۱۹۹۹میلادی وی را به عنوان معاون وزیر کشور در امور امنیتی منصوب کرد.

 

 

پایگاه خبری «الجزیره العربیه»

شبکه العالم



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 19 بهمن 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com