عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به گزارش مشرق،ساعت 23:30 امشب(چهارشنبه)به وقت تهران نگاه دنیای فوتبال به سانتیاگوبرنابئو خواهد بود،جایی که رئال مادرید و بارسلونا،دو غول فوتبال اسپانیا برای نخستین بار درسال 2013 به مصاف هم می‌روند تا راه صعود خود به فینال جام حذفی اسپانیا (کوپا‌دل‌ری) را هموار کنند.

رئال مادرید،قهرمان فصل گذشته لالیگا که در این فصل 15 امتیاز از صدر جدول فاصله گرفته و تقریبا هیچ شانسی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود ندارد،سراپا انگیزه است تا حیثیت از دست رفته در لالیگا را در جام حذفی احیا کند اما تحقق این هدف مستلزم عبور از مانعی سرسخت و بزرگ،به نام بارسلونا است؛بارسلونایی که عملکردش در این فصل لالیگا فراتر از حد تصور بوده و در کل رقابت‌ها تنها یک بار طعم شکست را چشیده است.

آمار و ارقام چندین و چند رویارویی اخیر دو غول‌ فوتبال اسپانیا حاکی از آن است که گذشتن از سد بارسلونا برای مادریدی‌ها حتی در روز‌هایی که با ترکیب کامل و آماده پا به میدان گذاشته‌اند کاری طاقت‌فرسا بوده است،چه رسد به زمانی که تعدادی از ستاره‌های کلیدی‌اش را در اختیار نداشته باشد.

این دقیقاً همان شرایطی است که اکنون تیم تحت هدایت ژوزه مورینیو دارد.درحقیقت سخت‌ جانی و مقاومت کهکشانی‌ها فردا شب بیش از هر زمان دیگری در معرض آزمایش قرار خواهد گرفت زمانی که این تیم بدون ایکر کاسیاس کاپیتان و دروازه‌بان کهنه‌کار خود که به خاطر شکستگی دستش سه ماه خانه نشین شده باید از بارسلونا پذیرایی کند.سن ایکر اما تنها غایب کلیدی تیم آقای خاص که تمام تمرکزش روی جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا گذاشته،نیست.یک خط جلوتر از او،در دفاع هم کهکشانی‌ها مهره‌‌ای تأثیرگذار همچون پپه،که هنوز دوره ریکاوری مصدوم قوزک پایش به پایان نرسیده را در اختیار نخواهند داشت.

استحکام خط دفاعی تیم آقای خاص بیشتر زیر سوال می رود زمانی که بدانید دفاع راست اسپانیایی و کاپیتان دوم تیم سرخیو راموس و همچنین دفاع وسط پرتغالی،فابیو کوئنترائو نیز هر دو محروم هستند و اجازه ایجاد مزاحمت برای مهاجمان بارسلونا را ندارند.دیگر محروم کهکشانی‌ها هم آنخل دی‌ماریا،بال آرژانتینی تیم است. 

 

بارسلونا در دو ال‌کلاسیکوی اخیر نتوانسته دست پر میدان را ترک کند اما این موضوع دلیل نمی‌شود که آبی‌وانای‌ها این بار هم در شکست دادن رقیب مادریدی ناکام بمانند به خصوص با آمار وارقامی که در این فصل به ثبت رسانده‌‌اند.کهکشانی‌ها و بزرگترین ستاره آنها،کریستیانو رونالدو هم به خوبی به این موضوع واقف است:"بازی بسیار مهم و در عین حال بسیار مشکلی است.بازی رفت در برنابئو برگزار می‌شود که این برای ما فرصت بسیار خوبی جهت کسب موفقیت و هموار کردن راه صعود است.درست است که برای این بازی تعدادی از بازیکنان کلیدی خود،بازیکنانی که برای ما بسیار مهم و تأثیرگذار هستند را در اختیار نداریم اما این دلیل نمی‌‌شود که بهانه بیاوریم.باید خوب بازی کنیم چون بارسا تیم فوق العاده‌ای است".

نبودچند ستاره کلیدی تیم تنها یکی از عواملی است که می‌تواند منجر به ناکامی کهکشانی‌ها در مصاف با بارسلونا شود.مورد دیگری که احتمال ناکامی کهکشانی‌ها برای شکست دادن کاتالان‌ها در برنابئو را تقویت می‌کند،اختلافات داخلی میان سرمربی تیم و بازیکنان سرشناس تیم همچون کاسیاس،راموس،رونالدو وکوئنترائو است که گفته می‌شود برای رئیس باشگاه به منظور اخراج آقای خاص اولتیماتوم تعیین کرده‌اند.

اگرچه مادریدی‌ها و در راس آنها رئیس باشگاه فلورنتینو پرس و همچنین دو کاپیتان تیم کاسیاس و راموس این موضوع را تکذیب کرده‌اند،هنوز مشخص نیست که آیا روابط سرمربی پرتغالی با شاگردانش به حالت عادی برگشته یا خیر.رئالی‌ها خوش‌شانس بوده‌اند که این جارو جنجال‌ها تحت الشعاع خبر شکستگی دست و خانه‌نشینی طولانی مدت کاسیاس و پس از آن خبر عقد قرارداد با دیه‌گو لوپس،سنگربان تیم سویا قرار گرفت.لوپس دو روز پیش رسما به هواداران رئال مادرید معرفی شد،هرچند طبق گزارش‌ها در ال‌کلاسیکوی پیش رو باید جایی در میدان نخواهد داشت چون مورینیو آنتونیو آدان را مسئول حفاظت از دروازه تیمش کرده است.

انگیزه خاموش نشدنی
رئال مادرید در این فصل در بازی‌های رودرروی خود با بارسلونا برتری محسوسی داشته است. در ابتدای فصل کهکشانی‌ها حریف سنتی خود را به لطف قانون گل‌زده بیشتر درخانه حریف،در مجموع دو بازی رفت و برگشت سوپرجام اسپانیا شکست دادند.کهکشانی‌‌ها در ال‌کلاسیکوی نیم فصل نخست که در نیوکمپ انجام شد،میزبان خود را با تساوی 2 بر 2 متوقف کردند.

در این سه بازی،کریستیانو رونالدو نشان داد به نوعی راه نفوذ و از هم پاشیدن خط دفاع بارسلونا را یاد گرفته است. او که امسال نیز همچون چهار سال گذشته در کورس کسب عنوان برترین بازیکن فوتبال جهان مغلوب لیونل مسی شد،در 6 ال‌کلاسیکوی اخیری که به میدان رفته هفت گل‌زده است و چهارشنبه شب خیلی انگیزه دارد که این رکوردش را ارتقا دهد.

او با هت‌تریکی که در پیروزی 4 بر صفر یکشنبه رئال مادرید مقابل ختافه انجام داد،شمار گل‌های لالیگای این فصل خود را به عدد 21 رساند هرچند درخشش‌اش بازهم تحت الشعاع نمایش استثنایی لیونل مسی قرار گرفت که همان شب در پیروزی 5 بر یک بارسلونا مقابل اوساسونا چهار گل زد و آمار گل‌هایی لالیگایی این فصل خود را به عدد 33 رساند.

برخی معتقدند یکی از دلایل درخشش مسی در همان شبی که رونالدو ختافه را به زانو درآورد، کم نیاوردن از رقیب پرتغالی‌اش بوده اما مربی کاتالان‌ها چنین نظری ندارد.جوردی رورا،دستیار تیتو ویلانووا در این باره میگوید:"من فکر نمی‌کنم که مسی برای انگیزه دادن به خودش نیازی به کریستیانو داشته باشد.انگیزه لئو خاموش نشدنی است".


نگاهی به آمار و ارقام

*آخرین باری که دو غول فوتبال اسپانیا در جام حذفی اسپانیا به مصاف یکدیگر رفتند،فصل گذشته و در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها بود که آبی‌واناری‌ها در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 4 بر 3 پیروز و راهی نیمه نهایی شدند.بارسلونا این رقابت‌ها را در نهایت با شکست اتلتیک بیلبائو در فینال فتح کرد.

*تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید تا به حال 6 بار در مرحله نیمه‌ نهایی کوپادل‌ری به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم هر یک از دو تیم از این 6 بازی سه پیروزی بوده است.

*آخرین باری که رئال مادرید و بارسلونا در نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا برابر هم قرار گرفتند، به فصل 93-1992 برمی‌گردد که سفیدپوشان پایتخت برنده میدان را ترک کردند.

*تا به حال در مجموع 31 ال‌کلاسیکو در جام حذفی اسپانیا برگزار شده است که سهم بارسلونا 15 و سهم رئال مادرید 10 پیروزی بوده و 6 بار هم جدال دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.

*نخستین باری که بارسلونا و رئال مادرید در جام حذفی با هم روبرو شدند به سال 1902 برمی‌گردد،زمانی که این رقابت‌ها با نام کوپا آلفونسوی سیزدهم شناخته می‌شد.در آن بازی که در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها برگزار شد بارسلونا 3 بر یک پیروز شد و مادریدی‌ها را از گردونه رقابت‌ها بیرون انداخت.آن زمان بازی‌ها به صورت تک حذفی برگزار می‌شد.خوان (هانس) گامپ،موسس فقید باشگاه بارسلونا یکی از بازیکنان ترکیب بارسلونا در آن بازی بود.

*بارسلونا با 26 قهرمانی و 9 نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم در جام حذفی اسپانیا است و به همین دلیل به عنوان سلطان کوپا‌دل‌ری شناخته می‌شود.




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 11 بهمن 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com