بهشت زيــر پای مادران است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



و چشمش به گوشهای از اتاق خیـره شده بود،آمدند به خدمت پیامبـر اكرم(ص) و موضوع را گفتند،پیامبراكرم(ص) با شتاب خود را بر بالین مُحتضر رساندند،سؤال فرمودند:آیا این جوان مادر هم دارد؟

گفتند:آری

حضرت فرمودند:بگوئید مادرش بیاید،مادر خدمت پیامبراكرم(ص)میآید،حضرت رو به مادر كرده فرمودند:تـو از این جوان راضی هستی؟مادر عرض كرد:خیـر یا رسول الله،این جوان خیلی مرا اذیت كرده،حرف مـرا گوش نمیدهد،به من ناسزا میگوید و حتی مرا كُتک میـزند و به من جسارت میكند،من از او راضی نیستم،خداهم از او راضی نباشد.

پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمودند:

ای مادر حق با شماست و این جوان اشتباه كرده ولی این جوان دارد میمیرد و اگر تو از او راضی نباشی و با این حال بمیرد به جهنم میرود بیا به خاطر خدا و من كه رسولخدا هستم از این جوان بُگذر و او را حلال كُن،مادر قبول میكند و میگوید:

به خاطر خدا و به خاطر شما كه قدم رنجه فرمودید و تشریف آوردید من از این جوان گذشتم و از او راضی هستم،خدا هم از او راضی باشد،وقتی مادر از جوان راضی میشود،جوان نَفَسِ عمیقی میكشد و زبانش باز میشود،حضرت رو به جوان كرده و از او سؤال میفرمایند كه چرا نمیتوانستی شهادتین را بگوئی؟

جوان در پاسخ میگوید:

موقعی كه مادرم از من راضی نبود،دو ملک و مأمور زشت و سیاه و بسیار وحشتناک میدیدم كه با غُل و زنجیر و گُرز آتشین به طرف من میآمدند كه مرا به طرف جهنم ببرند ولی حالا كه مادرم از من راضی شد،آن دو مأمور وحشتناک رفتند و دو فرشته میبینم بسیار زیبا و با دسته گُل به طرف من میآیند،جوان به راحتی شهادتین را میگوید و از دنیـا میرود و اینجا بود كه پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:بهشت زیر پای مادران است.

«اَلْجَنَّةُ تَحْت قُدُوم الاُمَّهات «

 




:: موضوعات مرتبط: داستان کوتاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : دو شنبه 29 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com