عاشورا اعلام جهاد جاوید علیه کفر و نفاق و جهل و استثمار


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



برگزاری مراسم عاشورا،در میان اندیشمندان،هرگز یک عادت نبوده و نیست.احیای عاشورا در فرهنگ تشیع یک عبادت بزرگ اجتماعی،یک مانور عظیم الهی- سیاسی و حرکتی حساب شده در جهت نمایش ولایت و برائت امت اسلامی است و اینجاست که گریستن و گریاندن ارج می یابد و مفهوم پیدا می کند.

عاشورای حسینی«سیستم دفاعی اسلام ناب محمدی»(ص)در طول قرون و اعصار است. عاشورای حسینی درخشانترین نمونه معروف گرایی و منکر ستیزی در پهنه زمان و زمین است. عاشورای حسینی بلندترین فریاد بشریت مظلوم در برابر سپاه ابلیس و استکبار جهانی است. و قله عشق و عرفان انسان نسبت به مقام اقدس ربوبی است.

عاشورا نمایشگاه جاوید ارزشها و ضدارزشها درساحل فرات است;نمایشگاهی که بینندگان آن سرانجام به یکی از دوصف می پیوندند وهرسال و هرروز برسطح و سقف نمایشگاه می افزایند.

عاشورا فریاد دفاع همیشگی از مظلومان و مستضعفان زمان و زمین و اعلام جهاد جاوید علیه کفر و نفاق و جهل و استثمار و قلدری است.

عاشورا دانشگاه عشق و عرفان و حماسه است.دراین دانشگاه انسان میآموزدکه چگونه به خدا عشق ورزد،چگونه بدون سلاح بجنگد و چگونه در اوج غربت حماسه آزادی بسراید.

عاشورا سمبل قیام در برابر ارتداد و ارتجاع مکتبی است; ارتجاع از اسلام ناب محمدی(ص) و بازگشت از عدالت علوی و تردید و توقف در اجرای قوانین قرآنی.

عاشورا سد استوار حسینی(ع)برای جلوگیری از یورش یاجوج و ماجوج غربی و شرقی به میهن بزرگ اسلامی است.

عاشورای حسینی کشتی نجات امت محمد(ص) در برار توفان جهل و ترس و استعمار خارجی و استبداد داخلی است.

عاشورا حسینی چتر معنویت دین و امت در برابر بازگشت دوباره نظامهای سیاسی و اقتصادی و اهداف و آرمانهای جاهلیت قدیم و نوین است.

عاشورای حسینی ادعانامه پاسداران ایمان و عدالت و آزادی علیه مرفهای بی درد و متجاوزان به حقوق اجتماعی و فرو غلتیدگان در لجنزار تشریفات و اسراف و ابتذال فرهنگی است.

عاشورا جلوه گاه قدرت طلبی و رقابت سیاسی و پیامد افزون خواهی اردوی حسینی نیست; عاشورا قیامی برای احیای مجدد آیین محمدی و حاکمیت فرمان خدا در گستره گیتی،اصلاح اوضاع نابسامان بلاداسلامی،ایجادامنیت برای جامعه مظلوم بشری و اجرای احکام الهی است.

عاشورا جریانی مربوط به گذشته نیست;پایگاه ثبت نام سیدالشهدا از همه زنان و مردان مؤمن و فداکار برای پیوستن به سپاه پاسداران ارزشها و ارتش آزادی بخش ملتهای مظلوم است.

عاشورا غریو غیرت همه جوانان بهشتی بر سر استعمارگران سیاسی و یغماگران اقتصادی است;سرور جوانان بهشت وقتی به نقد عملکرد عالمان سازشکار می پردازد،فریاد برمی آورد:

ضعیفان را در دست ظالمان رها کردید،برخی به بردگی کشیده شدند و آزادی شان سلب شد و برخی در تنگنای معیشت و فشار اقتصادی قرار گرفتند.

عاشورا فریاد عزت گرایی و ذلت گرایی همه عاشوراییان تاریخ است که هیهات مناالذله. عاشورا احیای فرهنگ شهادت طلبی و شهیدپروری است که:مرحبا بالقتل فی سبیل الله.

عاشورا مکتب «عمل به تکلیف» و امید به خداست،که:

ارجو ان یکون خیرا ما اراد الله بنا،قتلنا ام ظفرنا.

عاشورا عمیق ترین و گویاترین رهنمود حسینی(ع) به نهضت های اسلامی است;رهنمودی که نشان میدهدبرای ایجاد تزلزل وتحول در حکومتهایی که نقاب اسلام بر چهره میزنند و ازمشاوران مسیحی و صهیونیستی دستور می گیرند;چه باید کرد.

عاشورا درس احیای سنت نبوی،عدالت علوی و صبر سبز مجتبوی و فریادسرخ حسینی است. عاشورا مرکز افشای یاران شیطان،نقطه مرکزی سربازی برای جبهه حق،پایگاه تمرین شهامت و شجاعت،آموزشگاه مقابله با محاصره اقتصادی ونظامی،مدرس تحلیل عرفانی آفرینش،آموزگار درس ولایت و حمایت از رهبری الهی،محراب شهادت و مقتل رضا به قضای ربوبی است.

آری قلم ازترسیم آثار،اهداف و سیمای عاشورا ناتوان است و انسان از همه ابعاد آن حماسه نـور بی خبر.تنها خدا میداند عاشورا چه کرده است و چه میکند و چه خواهد کرد.قلم را به دست شعر  می سپاریم و این مقاله را با سلام به آستان قدس سیدالشهدا پایان می بخشم:

بزرگ مشعل راه خداست عاشورا درفش رهبری توده هاست عاشورا سپیده سحر بامداد آزادی است بهار باغ شهادت پس از زمستانها «نه» بزرگ زمان شعر شهر استقلال اذان عشق برای حضور انسانها ندای عصمت انسان عاصی از بیداد هجوم موج عدالت به قصد استبداد غریو ناله مظلوم بر سر جلاد حماسه ساز هزاران چو پانزده خرداد طنین رعد ستم سوز آسمان دین خزان زندگی ظلم دربسیط زمین نهیب خشم دلیران سرزمین یقین لهیب آتش ایمان به خرمن بی دین تبلور سخن وحی در حریم چرا درای حرکت واماندگان قافله ها نسیم روح فزای فسردگان راه سروش هاتف غیبی به گوش انسانها تجلی تبر آهنین ابراهیم(ع)معلم سحر و لطف روح بخش نسیم سرود سرخ شهیدان زنده تاریخ فروغ جاودانه خورشید ازجدید و قدیم شعارنهضت انسان در آستان خداست کمال جذبه انسان به بوستان خداست وضوی سرخ برای نماز پرغوغا عصاره سحر سبز در شب یلداست

السـلام علی الحسین و علی علی بن الحسین

و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین(ع)

 

 

 




:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : یک شنبه 28 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com