آرامگاه حضرت «یوشا» جد مادری امام زمان(عج)در استانبول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

در دورانی که استانبول با نام قسطنطنیه تحت حکمرانی امپراطوری مسیحی روم شرقی بود،آرامگاه حضرت یوشا(ع) از سوی مسیحیان زیارت می‌شد و امـروز این مکان یکی از زیارتگاه‌های مهم مسلمانان شده است.

بنابه روایتی حضرت نرگس خاتون(ع)مادرگرامی حضرت مهدی(عج)در خواب جدگرامی اش حضرت یوشا(ع)را می‌بیند. حضرت یوشا(ع)در خواب با اشاره به حضرت امام حسن عسگری(ع)پدر گرامی حضرت مهدی(عج)به حضرت نرگس خاتون(ع)می‌گوید تو با وی ازدواج می‌کنی و خوشا به حال تو.

آرامگاه حضرت یوشا در استانبول

ساختار آرامگاه حضـرت یوشا(ع)که در منطقه بی کـوز در حاشیه تنگه بسفر واقع شده با سایر آرامگاه‌های موجود در استانبول متفاوت است و گفته میشود فردی که به نام یوشا در این مکان دفن شده پیامبـر بوده است.مردم مسلمان استانبول علیــرغم دوری راه در روزهای پایانی هر هفتـه به زیارت این مکان می‌شتابند.

آرامگاه حضرت یوشا در استانبول

یکی از ویژگی‌های جالب آرامگاه حضرت یوشا(ع)طول مزار وی به اندازه 17متر است که باعث کنجکاوی زیارت کنندگان میشود.در این مورد سه روایت مختلف وجود دارد که یکی از آنها میگوید به دلیل اینکه حضرت یوشا(ع)یک پیامبر بوده برای احترام به وی طول مزار را این گونه است.

روایت دیگر میگوید به دلیل اینکه محل دفن وی به صورتی معنوی کشف شده و دقیقا معلوم نیست،طول مزار این گونه حساب شده است.و روایت آخر اینکه بر اساس باوری خیلی قدیمی در ارتفاعات منطقه دیوها زندگی می‌کرده‌اند و لذا آنان به حضرت یوشا(ع) معتقد شده‌اند،کما اینکه نام دیگر تپه یوشا در گذشته "تپه دیوها" بوده است.

[تصویر:  13450672992.jpg]


برخی اززیارت کنندگان آرامگاه حضرت یوشا(ع) از احساس آرامش در این مکان و قبولی دعاهایشان توسط خداوند به واسطه حضرت یوشا(ع) سخن میگویند.

 




:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : یک شنبه 21 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com