شهید فهمیده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



نوجوانان و جوانان دانش آموز در طول 8سال دفاع مقدس نقش برجستـه و تعیین کننده‌ای داشتند و با طلایه‌داری جبهه‌هاو تقدیم بیش از 36000 شهید و هزاران مجروح و آزاده در طول سالهای دفاع مقدس دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نمودند 

شهیدفهمیده یکی از هزاران نونهال و دانش آموز بسیجی کشور است که با نثار خون خود بر تازگی و سرخی خون شهدای جنگ تحمیلی افزود.او با سرمایه عظیمی از فهم و درک انقلابی و باورهای اسلامی،وارد جنگ شد و با وجود سن کم در خونین شهر به قهرمانی جاودان مبدل گشت.فهمیده با اقدامی شجاعانه،نامش را در دفتر  شهیدانهماره زنده تاریخ ایران ثبت کرد .

 محمدحسین فهمیدهدرشانزدهم اردیبهشت ماه1346 در روستای سراجه قم متولد شد. شخصیت او در خانواده ای متدین و مذهبی و در فضایی که سرشار از فرهنگ غنی اسلام بـود شکل گرفت.فهمیده دوران ابتدایی را در مدرسه شهید هادی کریمی و دو سال اول مقطع راهنمایی رادر مدرسه حافظ قم گذراند.سپس طی سفرخانواده به شهرستان کرج در مدرسه شهید خیابانی این شهر به ادامه تحصیل پرداخت.

او بسیارخوش برخورد و خنده رو بـود.با چهره ای گشاده ومهربان با همگان برخورد میکرد.خیلی زودبا دیگران می‌جوشید و گرم وصمیمی می‌شد.نسبت به همه بخصوص دربرابر بزرگترها مؤدب بود و احترام می‌گذاشت.

 

حسین فهمیده شیفته حضرت امام بود و همیشه می گفت:«امام هرچه اراده کند همان را انجام خواهم داد و تسلیم او هستم».درنتیجه،همان روزهای آغاز جنگ علیـرغم سن کم به خوزستان رفت تا درکنار مردم مقاوم خرمشهر از سقوط شهرجلوگیری کند.

فهمیده در خرمشهر استعداد و قابلیت خود را در همه کارها نشان داد اما بدلیل سن کم همیشه با حضورش در خط مقدم مخالفت می شد و او نیز از این بابت ناراحت بود.همیشه خطاب به فرمانده اش می ‌گفت:

«من به شما ثابت می‌کنم که می‌توانم به خط بروم و لیاقت آن را دارم«.

  *فهمیده درجریانات مقاومت مردم خرمشهر ثابت نمود که لیاقت آنرا دارد که خداوند خریدارش  باشد.روزی که اوبه اتفاق دوست شهیدش«محمدرضا شمس»،دریک سنگربه نگهبانی مشغول بودند،درگیری شدت می‌گیرد ودر هجوم عراقی‌ها به خرمشهر،آنها محاصره می‌شوند.«شمس» ـ دوست و همسنگر حسین ـ زخمی می‌شود.

حسین با سختی و زحمت زیاد او را به پشت خط می‌رساند و بر میگردد.در برگشت مشاهده می‌کند که تانکهای عراقی به طرف آنها هجوم آورده‌ و به دنبال محاصره نیروهای مقاومت هستند.در نتیجه با تعدادی نارنجک که به کمر بسته و در دستش گرفته بود برای مقابله با آنها به طرف تانکها حرکت می‌کند.عراقی ها که متوجه او شده بودند به سمتش تیراندازی می کنند که از ناحیه پا مجروحش می شود.

ولی حسین که از قبل راه و مسیر عشق و از خودگذشتگی را برگزیده بود،می خواست تا بدون هیچ دغدغه و تردیدی تصمیم خود را عملی ‌کند.

از لابلای سفیرگلوله ها خود را به تانک دشمن ‌می رساند و با استفاده از نارنجک،تانک دشمن را منفجر میکند.در اثر این انفجار محل عبور دیگر تانک ها بسته می شود و خود او نیز به شهادت می رسد.

وقتی خبرشهادت حسین فهمیده به (حضرت امام(ره  می‌رسد،ایشان در پیامی،جملات معروف خود را می‌فرمایند که:

«رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگتر است،با نارنجک،خود را به زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید

 

 




:: موضوعات مرتبط: دفاع مقدس , ,
:: بازدید از این مطلب : 655
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : دو شنبه 8 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com