برائت از فتنه...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

برائت از فتنه یکی از الزامات اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات است

اصلاح‌طلبان خودشان را سر کار نگذارند


چه دشمنان خارجی و چه دنباله‌های آنها در داخل با یک هماهنگی به دنبال این هستند که یک فتنه اقتصادی را شکل بدهند که در بستر این فتنه اقتصادی، سود لازم را ببرند.البته در این مسئله هم باید هوشیار و بیدار بود.

پایگاه خبری انصارحزب الله:

سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی و دیدار با مردم ولایتمدار این خطه دارای نکات مهم فراوانی است.رهبری در هر یک از بیاناتشان بخشی از نقشه راه را تبیین می‌کنند،به طوری که پس از سفر ایشان میتوان رهنمودهای ایشان را به عنوان یک راهنمای وسیع در سیاست کل کشور و در زمینه‌های مختلف اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده قرار داد. درواقع وظیفه رسانه‌ها و بخصوص نخبگان پس از بیانات ایشان این است که به تجزیه و تحلیل این مطالب کلان بپردازند و پاسخ موارد مهمی که رهبری مطرح کردند را بیابند و برای رفع مسائل و مشکلات کشور به کار ببندند.

مقام معظم رهبری در بخشی از سخنانشان در سفر استانی به خراسان شمالی به تجلیل از بازاریان پرداختند که با هوشیاری به فتنه اقتصادی »نه» گفتند و با سربلندی از این ماجرا خارج شدند. البته ابعاد این ماجرا هنوز ناشناخته مانده است و به گفته حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای،اخلالگران بازار ارز با خرید و فروش صوری بازار را ملتهب کردند و در بررسی‌های به عمل آمده تعدادی از این افراد دستگیر شدند و شاید تعداد آنهایی که دستگیر شدند بیش از ۴۰ نفر باشد و پای یک زن هم در این ماجرا درمیان است

با همه این موارد بازاریان که همواره در کنار انقلابیون و رحانیت بوده‌اند با اعلام برائت از فتنه گران اجازه جولان به فرصت‌طلبان را ندادند اما هنوز پس از گذشت سه سال و اندی از ماجرای فتنه ۸۸ باز هم شاهد فعالیت‌های پشت پرده برخی از افراد بوده و شاهد آن هستیم که در گفتار و رفتار هنوز از حوادثی که ایجاد کرده‌اند اعلام پشیمانی نمی‌کنند و از فتنه جویی‌هایی که یکسر آن به بیگانگان وصل بود،برائت نجسته‌اند.

به هر حال با وجود حوادث سال ۸۸ به نظر می‌رسد که طیف اصلاح‌طلب برای ورود به انتخابات باید فضا را مهیا کند و یکی از مسائلی که در این زمینه بایستی بدان توجه کنند بحث برائت از فتنه سال ۸۸ و عذرخواهی از مردم است که یکی از ملزومات اساسی ورود این طیف به انتخابات است.با توجه به اینکه این طیف همه قواعد موجود در انتخابات را زیر پا گذاشت،باید برای ورود به انتخاباتی که همه معادلات آن را به هم زد چاره‌ای بیندیشد و برای اطمینان مردم راهکاری بیابد.

با توجه به این مسئله در زمینه الزاماتی که اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری آینده باید رعایت کنند،گفت و گویی با برخی ازنمایندگان مجلس انجام داده ایم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید:

اصلاح‌طلبان خودشان را سر کار نگذارند 

اسماعیل کوثری،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:بحث برائت از فتنه باید به گونه‌ای واقعی باشد و بعضی از این افراد به این حقیقت که بیگانگان بوده‌اند که اینها را بازی داده‌اندو این مسئله را هدایت می‌کردند،اذعان کنند و تعدادی از این افراد که متهمان اصلی هستند باید در این زمینه پاسخگو باشند. کسی که هنوز اعلام برائت نکرده،متهم است و در انتخابات ریاست جمهوری جایی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت:با وجود اینکه این اتهامات وجود دارد اما این طیف بدون توجه به اتهاماتشان در حال فعالیت سیاسی هستند وجلساتی برگزار می‌کنند اما این افراد تقریبا با اتهاماتی که دارند،خودشان را با این فعالیت‌ها سر کار گذاشته‌اند و فعالیت بیهوده ای انجام می‌دهند.این افراد می‌خواهند با برگزاری این جلسات و فعالیت پشت پرده،خودشان را مطرح می‌کنند،با این فرض که جایگاهی میان مردم دارند،در صورتی که قطعا و یقینا جایگاهی ندارند و تا زمانی که از فتنه برائت نجویند،وزارت کشور و مخصوصا شورای نگهبان آنان را تایید نخواهند کرد،هر چند که بنشینند و برنامه‌هایی برای آینده خود ترسیم کنند.

وی افزود:با این شرایط بعضی از اصلاح‌طلبان که نقشی در فتنه نداشتند می‌توانند در انتخابات حضور پیدا کنند اما آنهایی که مشخص بوده است که گرداننده فتنه بودند به هیچ وجه در انتخابات جایی ندارند.
کوثری تصریح کرد:اگر هم این افراد اعتراف بکنند و ماجرا را شرح بدهند،در آن زمان نیز تشخیص امر با مسئولین مربوطه است که موضوع را مشخص ‌کنند.

وی در خصوص برخی تشکیک‌هایی که گروه‌های فتنه‌گر در انتخابات ایجادمی کنند بیان داشت: اینها غالبا با همین موضوع وارد می‌شوند واین مسئله جدید نیست و خیلی از این افراد به طور کل نظام جمهوری اسلامی را قبول نداشته‌اند اما به خاطر سوء استفاده از موقعیت شان آمدند و جایگاه‌ها را اشغال کردند و در اصل ذهن وفکرشان این بود که در مقابل پیشروی نظام جمهوری اسلامی بایستند و مشخص است که این افراد دیگر جایگاهی در نظام ندارند و مردم هم آنها را تایید نمی‌کنند.

دشمن به دنبال این است که در بستر فتنه اقتصادی فتنه سیاسی جدیدی را شکل دهد 

حجت‌الاسلام ‌سلیـمی،نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:امروز سناریویی که دشمنان مابرای شرایط کنونی ترسیم کرده‌اند این است که دربسترفتنه اقتصادی ،فتنه سیاسی جدیدی را شکل بدهند.با توجه به اینکه در فتنه ۸۸ اینها نتوانستند به دلیل هوشیاری و آگاهی مردم به اهداف از پیش تعیین شده خودشان برسند، ولی دشمن دست از دشمنی خود برنداشته است.
وی تصریح کرد:چه دشمنان خارجی و چه دنباله‌های آنها در داخل با یک هماهنگی به دنبال این هستند که یک فتنه اقتصادی را شکل بدهند که در بستر این فتنه اقتصادی، سود لازم را ببرند. البته در این مسئله هم باید هوشیار و بیدار بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه راهکار برون رفت از فتنه اقتصادی در سخنان مقام معظم رهبری هم آمده است،گفت:راه حل برون رفت از فتنه اقتصادی،راهبرد اقتصاد مقاومتی است و این اقتصاد یک مولفه‌هایی دارد که بایستی هر چه سریعتر از امکانات موجود برای رسیدن به آن استفاده کنیم.به هر صورت باتوجه به اینکه ما درگیر یک جنگ اقتصادی هستیم،باید از مصرف بی جا که یک عارضه ای است که متاسفانه در سالهای اخیر گریبان خیلی از افراد را گرفته است،پرهیز کنیم و با کار وتولید بیشتر به تولید ملی توجه کنیم.

این نماینده افزود:برای احقاق این امر باید از هر گونه سودجویی جلوگیری کنیم .بالاخره بازار ما بازاری است که به شکل گیری انقلاب کمک بسیاری کرده است و امروز هم همین طور است. به هر نحو بازار باید سیگنال‌های منفی که گاهی دشمنان ما مخابره می‌کنند را به طور دقیق شناسایی کند و با شرایط جدید خودمان را وفق بدهیم.ما در جنگ هم تجربه کرده ایم که مقاومت ثمره شیرینی دارد.

برائت از فتنه یکی از الزامات اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات است 

سلیمی در مورد تاکتیک برخی برای استفاده از مسائل معیشتی مردم برای انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت:برخی از افراد نیز با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری برای اینکه در این شرایط آب را گل آلود کنند به دنبال ایجاد نارضایتی در مردم هستند تا ماهی مرادشان را بگیرند.مردم در این شرایط هوشیار هستند و فتنه گران نیز با یک ترفند به دنبال کلاه برداری از مردم هستند.اینها در دوران سازندگی هم به همین شکل عمل کردند و در بازار ناهنجاری‌هایی ایجاد کردند و تورم ۵۰ درصدی را به مردم تحمیل کردند و امروز هم از همان تجربه می‌خواهند،استفاده کنند.

وی تصریح کرد:امروز هم آنها به دنبال یک نوع سودجویی سیاسی هستند و در شرایط تحریم‌های خارجی با بعضی از اقدامات کارشکنانه به دنبال تشدید شرایط و تحمیل فشار بر مردم هستند تا دوباره از تجربه قبلی خود استفاده و از این ماجرا بهره برداری سیاسی کنند. البته این بار هم مردم هوشیار هستند و پاسخ آنها را خواهند داد.

نماینده محلات و دلیجان گفت:البته در شرایطی هستیم که انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و ورود به انتخابات لوازم و الزاماتی میخواهد و باید کسانی که در سال‌ ۸۸ مشکلاتی را ایجاد کردند،بیایند و از مردم عذرخواهی کنند و البته این اعلام برائت به این معنا نیست که ملت اینها را در پست‌های حساس بگمارند و حداقل کاری که می‌توانند انجام بدهند عذرخواهی از ملت است و بعد هم این ملت است که تصمیم می‌گیرد اینها درچه سطحی در کشور حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه کسانی که در طیف فتنه بودند بعضا افراد مردودی هستند،بیان داشت:این افراد مردود شده‌اند و از کجا معلوم که بعضی از اینها باز ساده‌اندیشی نکنند و مسائل جدیدی را ایجاد نکنند. این موضوع باید مشخص شود؛چرا که باز تجربه کردن یک مسئله که پیشتر تجربه شده است عاقلانه نیست و ندامت و پیشمانی را به دنبال خواهد داشت.

با حسن تدبیــر و حسن مدیریت بهانه به دست فـرصت‌طلبان داخلی و دشمنان خـارجی ندهیم
مهدی دواتگری،نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:دشمنان نظام و ملت همواره سعی کرده‌اند که در امور داخلی این ملت مستقل و استوار دخالت کنند و افکار و اغراض سیاسی خودشان را در مدیریت سیاسی جامعه دخالت دهند که با هوشیاری ملت بزرگوار ما که همواره در کنار رهبری و نظام و پایبند به ارزشهای دینی و خون شهدا بوده‌اند، همه این دسیسه‌ها مرتفع شده است.

وی افزود:دشمنان باید بدانند که همانطوری که مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند،سی سال است که این تحریم‌ها وجود داشته و یک زمانی دیده ایم که به عنوان مثال در ماجرای سلمان رشدی یک شبه سفرای اروپایی کشور را ترک ‌کرده‌‌اند و بعد به صورت مفتضحانه ای برگشته‌اند(!) و این چیز جدیدی نیست و ما بارها این مسائل را مشاهده کرده ایم اما بایستی عزم ملت را ستود و قدردان این ملت بزرگوار بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:در انتخابات آتی هم تحرکاتی کم کم در حال شکل گیری است و طبیعی است که در این بحث‌ها یارگیری ‌کنند،اما ما بایستی هوشیاری مردم را بالا ببریم؛مردمی که همواره ثابت کرده‌اند که در خط رهبری هستند و عاقلانه تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان اینکه باید از دو منظر تحولات و شیطنت‌هایی که در مسائل اقتصادی در بازار شکل گرفت را مورد توجه و بررسی قرار داد،اظهار داشت:از یک سو باید بدانیم که دشمنان همیشه در کمین هستند.ما بایستی همه در گفته‌ها، نوشته‌ها و تصمیم‌ها و اقدماتمان مصالح نظام را در نظر بگیریم تا مایه سرافرازی ملت بزرگوار باشیم و بتوانیم برای نسل‌های آتی پاسخگو باشیم که ما توانستیم انقلاب را با ثبات هر چه بیشتر حفظ کنیم.

دواتگری افزود:در این زمینه به هر حال نقش دشمنان خارجی و دشمنان نظام،رسانه‌های بیگانه و عوامل داخلی اینها بی تأثیر نیستند و ما باید بدانیم که هر نوع جریان شیطنت آمیزی به وجود می‌آید،این یک واقعیت است که به هر حال دست دشمنان خارجی در آن وجود دارد و اما در کنار این موضوع مشکلات اقتصادی هم مسائلی است که در جامعه وجود دارد.
 
ما نمی‌توانیم در این قضیه بگوییم که علت اصلی مشکلات اقتصادی فقط تحریم‌ها بوده است. تحریم حداکثر ۲۵ الی ۳۰ درصد توانسته این مشکلات را برای ما بوجود بیاورد که به نظر میرسد عمده ضعف،ناشی از عملکرد ضعیف مدیران مربوطه می‌تواند باشد که انتظار داریم در این زمینه مدیرانمان عزمشان را جزم کنند و از خود رایی‌ها و پیروی از هوای نفسانی و منافع سیاسی شان کم و در جهت منافع ملت حرکت کنند.این سبب می‌شود که دیگران نیز در این حوزه نتوانند سودجویی کنند.

نماینده مردم مراغه ادامه داد:ما مدیون ملت هستیم و ملت همیشه در همه سختی‌ها در کنار نظام بوده و این موضوع از جنگ تحمیلی گرفته تا فتنه‌های مختلف صدق می‌کند و در شان این ملت است که به هر حال همه ما مسئولین به مشکلات ملت توجه کنیم.البته قوه مجریه به این دلیل که مدیریت اجرایی در دستانش است،مسئولیت بیشتری دارد و به هر حال باید قبول کنیم که جامعه با یکسری مشکلات اقتصادی روبه‌رو است و مردم از ما انتظار دارند.

وی تصریح کرد:به هر حال کسانی که فتنه سال ۸۸ را بوجود آوردند مترصد فرصت برای سوء استفاده هستند.ما هنرمان بایستی این باشد که با حسن تدبیر و حسن مدیریت بهانه به دست فرصت‌طلبان داخلی و دشمنان خارجی ندهیم.ما باید به مردم فکر کنیم و برای مشکلات آنها برنامه ریزی کنیم و قطعا در این زمینه اگر عمل کنیم پاسخ کوبنده ای برای فرصت‌طلب‌ها خواهیم داشت.

کد مطلب: 41261

هفته نامه یالثارات الحسین(ع)




:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 3 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com