ركاب زدن در ميان رويا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



در حالی كه هنوز صدها مسیر جالب و بهتر از این مسیر معروف در سراسر جهان را ركاب نزده‌اند،به همین دلیل هر روز شاهد افتتاح مراكز كرایه دوچرخه‌ یا متل‌ها و رستوران‌های ویژه این دسته از گردشگران در مسیر یاد شده هستیم.

حال آن‌ كه بسیاری از جاده‌های بكر،زیبا و مناسب ركاب زدن در جهان وجود دارد كه هم برای ركاب زدن و هم برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری با دوچرخه مناسب هستند.

دراین شماره 10مسیر برتر را كه توسط دوچرخه‌سواران گردشگر انتخاب شده‌اند برایتان معرفی می‌كنیم.این مسیرها در سال 2012 میلادی از لحاظ زیبایی،‌امكانات و امنیت بهترین‌ها بوده‌اند.

مونترال ‌در ایالت كبک ‌كانادا

طبیعت زیبا و البته آب و هوای مناسب مونترال باعث شده تا نام این شهر به عنوان اولین گزینه برای دوچرخه‌سواران گردشگر مطرح شود.

مسیر كاملا ایمن 2400 مایلی (3800 كیلومتر)‌ این منطقه شاهد اولین سرمایه‌گذاری برای اجاره دوچرخه یا برگزاری تورهای دوچرخه‌سواری در كانادا بوده است.

مسیرهای معروف مونترال برای ركاب زدن عبارتنداز:lachine canal و‌ The quays, oldport این سه مسیر دوچرخه‌سواری هر‌سال بیشترین تعدادگردشگران دوچرخه‌سوار رابه خود می‌بینندكه باعث ایجاد شور وهیجانی خاص هنگام عبور دوچرخه‌سواران از روستاهای مسیرشان میشود.

پاریس در فرانسه

اما دومین مسیر برای ركاب زدن شهری مشهور از نظر صنعت گردشگری یعنی پاریس انتخاب شده است.

اگر چه اولین شركت كرایه دوچرخه و برگزاركننده تورهای دوچرخه‌ سواری فرانسه در شهر لیون افتتاح شده است،اما امروزه این پاریس بوده كه بین دوچرخه‌سواران مشهور شده و تورهای دوچرخه‌ سواری یا همان velib در این شهر گردشگرپذیر شناخته شده‌اند.

 

در چند سال اخیر این تورها شاهد رشد سریع و خیره‌كننده‌ای در پاریس بوده‌اند؛ به طوری كه هم‌اكنون 20 هزار دوچرخه در این طرح به كار گرفته شده‌ است.

پورتلند در اورگان

دو مسیر دوچرخه‌سواری معروف این منطقه Willamette River و Waterfront Park مسیرهای شرقی- غربی هستند كه تعداد زیادی دوچرخه‌سوار آنها را به عنوان سومین محل مناسب دوچرخه‌ سواری به شما معرفی كرده‌اند.

از سال 1974 این مسیرها بویژه روزهای یكشنبه‌ از مشهورترین مسیرهای دوچرخه‌سواری برای گردشگران است و این فرصت را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا از یكشنبه ‌بازار پورتلند بخوبی بازدید كنند و از هوای پاك منطقه لذت ببرند.

این مسیر می‌تواند حیات وحش طبیعی را به گردشگران در اطراف تالاب و رودخانه هنگام دوچرخه‌سواری نشان دهد.

پراگ در‌ جمهوری چک

اگرچه تپه‌های مرتفع اطراف پراگ باعث نگرانی دوچرخه‌سواران تازه‌كار می‌شود،اما باز هم زیبایی‌های شهر و جاده‌های آن باعث شده تا رتبه‌ چهارم فهرست ده‌ تایی دوچرخه‌سواری ما به پراگ اختصاص یابد.

تورهای دوچرخه‌سواری اطراف رودخانه ولتاوا تا پل چارلز هرساله تعداد بیشماری دوچرخه‌سوار را به خود می‌بیند.گردشگران هنگام دوچرخه‌سواری اطراف این شهر می‌توانندتاریخ و تمدن واقعی شهر را درک كنند.

نكته جالب این است كه دست‌اندركاران گردشگری پراگ حتی برای آن دسته از گردشگرانی كه توان ركاب زدن با دوچرخه را ندارند،دوچرخه‌‌های الكتریكی فراهم كرده‌اند تا به این گروه از گردشگران كه توان جسمی كافی برای پیمودن سربالایی‌های اطراف پراگ را ندارند،بتوانند از طبیعت و زیبایی‌های این شهر به خوبی بهره ببرند، البته این تسهیلات در‌جهت درآمدزایی در صنعت گردشگری پراگ بسیار مفید بوده است.


سویل در‌ اسپانیا

اگرچه اسپانیا خود یكی از مقاصد اصلی گردشگری در جهان است،امازیبایی‌های طبیعی و گردشگری این كشور برای دوچرخه‌ سواران گردشگر نیز بسیار جذاب بوده است به طوری كه رتبه پنجم این فهرست به آن اختصاص پیدا كرده است.

سویل یا جواهر آندلس بهترین مكان برای گردشگران دوچرخه‌ سواری در سال 2012 انتخاب شده است.

ایستگاه‌های كرایه دوچرخه‌ در این شهر هر دو كیلومتر در دستـرس گردشگـران است و آنها‌ كه علاقه‌مند به درک واقعیت

فرهنگ این شهر هستند،تنها راه دست یافتن به كوچه‌های باریک و تنگ سویل همین‌ دوچرخه است تا از نزدیك با فرهنگ و نحوه زندگی مردم شهر آشنا شوند.

دروازه جهنم در پارک ملی ‌كنیا

اگرچه آفریقا به طور كلی برای گردشگران بویژه دوچرخه‌سواران ناشناخته است، اما كشور كنیا توانسته با جاذبه‌های متنوع خود عنوان ششم فهرست 10 ‌تایی ما را به خود اختصاص دهد.

این مسیر بكر دوچرخه‌سواری حدود صد كیلومتری شمال غرب نایروبی واقع شده، طبیعت و حیات‌وحش آن باعث شده تا هر سال چند 10 هزار نفر با دوچرخه‌هایشان آن را طی كنند و طبیعت واقعی نایروبی را تجربه كنند.

اگر در دوچرخه‌سواری حرفه‌ای و با زندگی در حیات‌وحش آشنا هستید،بدون درنگ این مسیر را امتحان كنید و به یاد داشته باشید كه حتما قبل از ورود باید فرم‌ها و مدارک لازم را از مسوولان پارک دریافت كنید و ترجیحا با گروه این مسیر راتجربه كنید و بهترین روش برای عبور ازپارک ملی تورهای گروهی است چون تنها ركاب زدن درحیات وحش كنیا كمی نگران‌كننده خواهد بود.

آستین در تگزاس

هرچند این منطقه به موسیقی و صبحانه لذیذش بین گردشگران بین‌المللی و محلی مشهور شده،اما مسیر زیبای دوچرخه‌ سواری آن هنوز به شهرت جهانی مثل شش پله قبل نرسیده است بنابـراین اگر پا به ركاب هستید،دوچرخه‌سواری در این مسیرها نیز خالی از لطف نیست،اما دوچرخه‌سواران مشهور تور دو فرانس بر‌این‌عقیده‌اندكه تجربه این مسیر میتواند به معنی واقعی در درک گردشگری بادوچرخه به گردشگران ،كمک فراوانی داشته باشد.

یكی از مسیرهای مشهور این منطقه،مسیر دریاچه بانوی پرنده عنوان شده است كه طبیعت و زیبایی پوشش گیاهی آن باعث تشویق و رونق این‌گونه سفرها می‌شود بنابراین تجربه هفتمین شهر معروف دوچرخه‌سواری چمدانی ما به شما توصیه می‌شود.

بروژ در‌ بلژیک

هشتمین پله از فهرست‌ ما ‌كشور زیبای بلژیک در قاره سبز است.این مسیر زیبا كه از فانوس دریایی و برج ناقوس در شهر بروژ شروع می‌شود،میتواند تجربه‌ای كاملا متفاوت ازسفر به بلژیک را به هر گردشگری كه علاقه‌مند دوچرخه‌سواری است،هدیه دهد.

هوای پاک،طبیعت بكر و به طور كلی امكانات مناسب در كنار امنیت مناسب این مسیر می‌تواند رونق گردشگری با دوچرخه را در این كشور متصور شود؛هرچند شكلات‌های این كشور به اندازه كافی،دلیل سفر است.

ویتنام و تایلند

نهمین پله از فهرست ده‌تایی ما مشتركا مربوط به دو كشور باستانی و زیبای آسیای جنوب شرقی است.این دو كشور سرسبز می‌تواند به عنوان مسیرهای بسیار جالب گردشگری با دوچرخه باشند.

در كشور ویتنام شروع مسیر از پایتخت یعنی هانوی بوده و تا سیاگون یا هوشیمین نیزادامه دارد كه واقعا تجربه‌ای جالب برای دوچرخه‌سواران است،اما در تایلند میتوان مسیرAyatthaya یا پایتخت قدیم این كشور كه توسط یونسكو ثبت شده است ‌پیشنهاد كرد.

دراین سفر ماجراجویانه گردشگران می‌توانند تجربه‌ای دقیق و البته كامل از این سرزمین و معابد آن داشته باشند.بازارهای محلی،معابد،پارک ملی و طبیعت آن مهم‌ترین جاذبه برای دوچرخه‌ سواران ثبت شده است.

كیوتو در ژاپن

دهمين و آخرين مسير انتخابی دوچرخه‌سواران شهر كيوتو در سرزمين آفتاب شرقی است.

اگر چه امكانات متفاوت سفر به كيوتو از قبيل قطار سريع‌السير و هواپيما برای رسيدن به اين شهر وجود دارد،امابيشتر گردشگران اين سرزمين علاقه‌مند هستند كه به دور از هرگونه شلوغی و ترافيک برای درک واقعيت زيبای اين منطقه پا به ركاب ببرند و به آرامی كل منطقه را سفر كنند.

آرامش و سرسبزی اين منطقه بويـژه در فصل بهار،دليل اصلی حضور تعداد زيادی از دوچرخه‌ سواران گردشگر در ژاپن و البته شهر زيبای كيوتو است در اين سفر گردشگران دوچرخه‌سوار می توانند حضور تكنولوژی را در كنار آرامش طبيعت منطقه تجربه كنند.

 

جام جم 




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : دو شنبه 1 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com