حمله به ايران نابودی اسرائيل را به دنبال خواهد داشت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



بنابر این گزارش،«ناحوم برنیا» تحلیلگر ارشد روزنامه یدیعوت آحارونوت در مقاله ای كه در صفحه نخست این روزنامه منتشر شد،نوشت:كه موضوع ایران و حمله به تاسیسات هسته ای آن «فكر و ذهن بسیاری از سران دستگاه های امنیتی و سران دولت اسرائیل را پر كرده و دولت های كشورهای دیگر برایشان دشوار شده است كه دقیقاً بفهمند چه اتفاقی در حال رخ دادن است
برنیا افزود:
شایعات در خصوص گام اسرائیل رو به افزایش است؛گامی كه وجهه خاورمیانه را تغییر میدهد و شاید سرنوشت دولت یهودی را برای نسل های آینده معین كند و از طرفی دیگر بررسی كلی این موضوع [در دولت اسرائیل] غایب است زیرا كه حمله به ایران الان فرعی ترین موضوع برنامه های روزانه اسرائیل برای بررسی است

در حالی كه رسانه های اسرائیلی از تلاش ایهود باراک و بنیامین نتانیاهو برای متقاعد كردن سران امنیتی و اطلاعاتی برای حمله به ایران خبر دادند،در عین حال اعلام كردند كه دستگاه های امنیتی،اطلاعاتی و جاسوسی با این اقدام كاملاً مخالف هستند.

یدیعوت آحارونوت در این خصوص تصریح كرد كه سران امنیتی و سیاسی اسرائیل اكنون در خصوص این موضوع به چهار اردوگاه تقسیم شده اند؛اردوگاه اول،كسانی هستند كه معتقدند موفقیت این طرح [حمله به ایران] اندک است و «خطراتی جنون آمیز» به همراه دارد زیرا ایران از لبنان از طریق حزب الله و از غزه توسط حماس و از خود ایران،با موشک پاسخ اسرائیل را خواهد داد.

به گفته یدیعوت،این اردوگاه «هشدار میدهد كه جنگی منطقه ای آغاز میشود كه اسرائیل را نابود خواهد كرد برای همین بهتر است كه بر تحریم های بین المللی تكیه شود و حتی اگر ایران به بمب اتم هم برسد بازهم این،آخر دنیا نخواهد بود.

اردوگاه دوم خواستار درنگ و تأنی در قبال ایران است؛زیرا برنامه هسته ای ایران تا دو سال و نیم دیگر تمام نمی شود و در همین حین،انتخابات ریاست جمهوری آمریكا برگزار می شود و یا باراک اوباما دوباره انتخاب می شود یا رئیس جمهوری دیگر می آید آنگاه ماموریت حمله به ایران را بر عهده می گیرد و علاوه بر این احتمال دارد كه نظام ایران هم تغییر كند«زیرا امور زیادی است كه در دو سال آینده ممكن است روی بدهد

اردوگاه سوم سران ارتش و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی هستند یعنی«بنی گانتز»و «تامیر پاردو» و «افیف كوخاوی» و «یورام كوهن» به ترتیب رئیس ستاد مشترک ارتش،رئیس دستگاه موساد[دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی]، رئیس دستگاه اطلاعاتی نظامی ارتش و رئیس دستگاه امنیت داخلی (شاباک) هستند.
برنیا تأكید كرد كه این چهار نفر متفق القول،مخالف حمله به ایران هستند و این موضع آنان كاملاً منطبق بر رؤسای قبل از خود یعنی «گابی اشكنازی»،«مئیرداگان»،«عاموس یدلین» و «یووال دسكین» هستند كه این افراد نیز به شدت مخالف اقدام علیه ایران بودند.
در این گزارش آمده است كه در ماه های اخیر در اسرائیل گزارش هایی منتشر شده است كه از اختلاف شدید میان ایهود باراک و گابی اشكنازی رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل درباره حمله یا عدم حمله به ایران خبر داده بود؛ زمانی كه وی [اشكنازی] از شیمون پرز خواسته بود كه دخالت كند و باراک و نتانیاهو را از خطر چنین حمله ای آگاه كند و به آنان هشدار بدهد.

برنیا نوشت اما روسای جدید دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل كه بتازگی مناصب خود را تحویل گرفته اند به شدت روسای اسلاف خود مخالفت خود را بیان نمی كنند و «دستشان را روی میز نمی كوبند همانطور كه مئیر داگان می كوبید» و علی الخصوص اینكه زمانیكه بنیامین نتانیاهو این موضوع را برای روسای پیشین مطرح كرد،آنان در اواخر دوره خدمت خود بودند و كوله باری از تجربه و عملیات های محرمانه و غیرمحرمانه در سابقه خود داشتند و از جایگاه خوبی نزد ساكنان اسرائیل برخوردار بودند اما بشدت با این طرح مخالفت كردند.
برنیا افزود:روسای قبل«در مقابل سران سیاسی،قاطعیت و اعتماد به نفس از خود نشان دادند در حالی كه روسای كنونی به قاطعیت كمتر معروفند

اردوگاه چهارم شامل نتانیاهو و باراک است كه برنیا آنان را «دوقلوهای سیاسی درباره ایران» نامید و تأكید كرد كه آنان نشان میدهند كه خواستار اقدام نظامی علیه ایران هستند.
این تحلیلگر ادامه داد كه نتانیاهو را برخی اینطور توصیف می كنند كه شور و هیجان وی بر او غلبه میكند و از جمله دلایلی كه سبب می شود ایهود باراک این موضوع را تأیید كند،این عقیده رایج اسرائیلی است كه نباید كشوری در منطقه سلاح اتمی داشته باشد.برنیا تاكید كرد كه علاوه بر این باراک انگیزه شخصی نیز دارد برای همین با نتانیاهو كاملا هماهنگ است زیرا قرار است نتانیاهو نام باراک را به عنوان یكی از ده اسم اول فهرست انتخاباتی حزب لیكود ارائه كند كه این كار باقی ماندن ایهود باراک در منصب وزارت دفاع را تضمین می كند.

معاون وزیرجنگ رژیم صهیونیستی:ایران تهدید هسته ای نیست

معاون  سیاسی  ایهود باراک،وزیر دفاع تندرو اسرائیل نیز اعلام كرد كه ایران یک تهدید هسته ای نیست.

«عاموس گیلاد» معاون سیاسی وزارت جنگ اسرائیل كه روز جمعه 6 آبان 1390 (28 اكتبر 2011) در دانشگاه عبری عسقلان سخنرانی میكرد،گفت: «به رغم اینكه ایران در حال حاضر یك تهدید هسته ای نیست،انگیزه های زیادی برای تبدیل شدن به این تهدید دارد
وی ادامه داد:«ایرانی ها در حال حاضر در حال غنی سازی اورانیوم هستند.امروز شرایط به گونه ای است كه آنها در آغاز راه هستند. آنها اورانیوم دارند،انش هسته ای دارند اما با این حال تسلیحات هسته ای تولید نكرده اند.»با این حال گیلاد تأكید كرد كه مسئله ایران اولویت شماره یک امنیت ملی اسرائیل است.وی گفت: از نقطه نظر امنیتی،اسرائیل هیچگاه مجبور به اقدام در جبهه های مختلف نبوده است،با این حال اكنون باید اولویت بندی و مشخص كند كه نخست باید با چه تهدیدی برخورد كند. به نظر من اولویت نخست تل آویو، باید برخورد با ایران باشد


اما درباره شیوه این برخورد گیلاد برای نخستین بار از وجود یک اختلاف عمیق درون دولت غاصب صهیونیستی درباره میزان ریسك درگیر شدن با ایران پرده برداشت.
گیلاد گفت: «نتانیاهو نخستین كسی بود كه از خبر تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای اطلاع یافته است و همچنان این كشور را یک تهدید عمده قلمداد می كند و وزیر جنگ نیز از عمق این تهدید به طور كامل آگاهی دارد.با این حال ژنرال بنی گانتز رئیس ستاد مشترك ارتش اسرائیل،تامیر پاردو رئیس موساد، ژنرال آویو كوچاوی رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل و یورام كوهن رئیس شین بت مخالف اقدام بر ضد ا یران در برهه كنونی هستند.» گیلاد در حالی ازمخالفت همه اعضای جامعه اطلاعاتی و نظامی اسرائیل با حمله به ایران خبر داده كه نتانیاهو سال گذشته دقیقا با هدف هماهنگ كردن این تیم با خود تغییرات وسیعی در آن ایجاد كرد.با این حال به نظر می رسد این تغییرات وسیع هیچ تغییری در ارزیابی جامعه اطلاعاتی و نظامی اسرائیل درباره ناتوانی این رژیم از رویارویی با ایران ایجاد نكرده است.


 




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 658
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : جمعه 7 مهر 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com