پیام کارتر به اوباما: طبس یادت نره


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




به گزارش گرداب،این روزها که تهدیدهای اوباما آنهم از نوع گستاخانه هسته ای مکرر شده است،مرور حوادث طبس از نگاه امام و رهبری و نیز از نگاه دشمنان جمهوری اسلامی برای دوستان و دشمنان انقلاب مفید است.تا دوستداران انقلاب دست حمایت غیبی الهی را همواره پشتیبان نظام بدانند و دشمنان هم اگر عقل به خرج دهند درس عبرت بگیرند.


جملات کلیدی از پیام و سخنان امام خمینی (ره) درباره این حادثه عظیم:


کارتر باز احساس نکرده با چه ملتى روبروست و با چه مکتبى بازى مى‏ کند.

ملت ما ملت خون و مکتب ما جهاد است.

حمله به ایران،حمله به تمام بلاد مسلمین است و مسلمانان جهان در این امر بى‏تفاوت نیستند.

ملت شریف و رزمنده ی ما باید به امر خداى تبارک و تعالى با تمام توان خود و با اتکال به قدرت خداى متعال مهیا شود و آماده ی نبرد با دشمنان خود گردد.


این مانور احمقانه به امر خدای قادر شكست خورد.

حق با ما و خدا پشتیبان ملت مسلمان است.

كى اين هليكوپترهاى آقاى كارتر را كه مى‏ خواستند به ايران بيايند ساقط كرد؟ما ساقط كرديم؟[سکوت نسبتا طولانی] شنها ساقط كردند،شنها مأمور خدا بودند،باد مأمور خداست.


جملات کلیدی رهبر حکیم انقلاب درباره این معجزه الهی:

آنها دائم عليه جمهورى اسلامى و اين ملت توطئه می‏كنند.البته سرشان هم دائم به سنگ می‏خورد؛امّا ادب نمی شوند.يكى از رئيس جمهورهاى امريكا،به داخل اين كشور هلیكوپتر فرستاد و سر و كارش با توفان طبس، يعنى جنودِ غيبىِ الهى افتاد.

اولين بارى كه دخالت نظامى در اين مناطق انجام گرفت،سال 1359 بود كه نيروهاى امريكا به فرمان رئيس‏جمهور دمكرات،به قصد اين‏كه خود را به تهران برسانند،به طبس حمله‏ ى نظامى كردند.البته از همان نيمه‏ى راه،جسدهاى سياه ‏شده و جزغاله شده‏ شان برگشت!


آن كس كه همه‏ى جوانب را ملاحظه می كند،بعد مثلاً به طبس و يا به مرزهاى غربى و جنوبى ماحمله مى‏ كند،كجاى كارش اشكال دارد؟

آيا در محاسبات مادّيش،يک نقطه‏ى غلط هست؟نه،محاسبات مادّى،تا آن‏جا كه درک فعل و انفعالات مادّى به انسان مى‏ دهد،درست است...همه نوع محاسبه را كردند،ولى آخر سر می بينيد كه در مشتشان هيچ‏ چيز نیست

 خواستند حمله‏ نظامى كنند، ولى نتوانستند.قضيه‏ طبس يادتان است؟ پس آمدند، اما نتوانستند.اگر می توانستند،ده بار ديگر هم مى‏آمدند؛نتوانستند كه نيامدند، قدرتش را نداشتند،مى‏دانستند كه شكست میخورند.آن وقتى كه خيال مى‏ كردند میتوانند،ملاحظه نكردند كه اين،خلاف حقوق ملت ايران و برخلاف قراردادها و عرف بين‏المللى است كه انسان از آن طرف دنيا،به اين طرف بيايد و هليكوپتر و هواپيما وارد مرزهاى كشورى بكند.آن نادان اسبق(کارتر) خيال مى‏كرد كه مى‏تواند؛ به همين‏ خاطر آمد،بعد ديد نمی تواند و شكست خورد.

اهم سخنان دشمنان نظام درباره حادثه طبس:

هارولدبراون وزير دفاع وقت آمريكا: «آيت الله خميني در بالكن محل سكونت خود حضور يافت و با هر حركت دست او يك هواپيما به زمين افتاد!»

كارتر پس از شكست در انتخابات رياست جمهوری:

«سال های آخر رياست جمهوری من در گروگان آيت الله خمينی بودم.»

برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر:

«ماجرای مفتضح ایران،یکی از سه عامل مهم شکست کارتر بود و این ماجرا،احساس ناامیدی ملی را برانگیخت.»

ویلیام سولیوان سفیر سابق آمریکا درتهران:«روش سست وبی قید حکومت کارتر و اقدامات نامعقول او،به گروگان گیری اعضای سفارت آمریکا انجامید و دوران تحقیر ملی که در تاریخ آمریکا نظیر آن دیده نشده است،آغاز شد.»

نیویورک تایمز:«داغ شکستی که آمریکاییان در ایران خوردند،تا مدتها آنها را رها نخواهد کرد؛ به ویژه بدین دلیل که این شکست،ضربه دوباره ای به احساس آنهایی بود که شدیدا به فن آوری معتقدند و به آن ایمان دارند.از کار افتادن سه بالگرد در میان بادهای شنی بیابان، ضربه بسیار سنگینی بوده است.»


نکته مهم پایانی:

امداد غیبی الهی برای دفع مصائبی که مردم به دست خود ایجاد کنند کاربردی ندارد و تنها در مواردی که دشمنان علیرغم ایمان مردم دست به خباثت بزنند کارائی دارد.چراکه این سنت خداست: "ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"

منبع: مسئول شاخه دانشجویی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی





:: موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 923
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : یک شنبه 5 شهريور 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com